Tankar om livet

Tankarna & känslorna jag annars inte vågar släppa ut

Förråd, så känner jag mig

Publicerad 2014-05-01 00:45:00 i Tankar,

Förråd, det är så jag känner mig. Som om jag är ensam på denna planet och folk bara bryr sig om sig själva. De som ska bry sig om mitt välmående vill bara att allt ska se bra utåt, det är allt de har undrat över. Nu när de vet att jag inte är så perfekt som de trodde är de arga. Arga och besvikna. De vill att "det gamla jag" ska komma tillbaka, det där som aldrig var riktigt jag utan det som var ett skådespel för att de skulle tycka om mig. Nu när de vet tycker de inte om mig längre. De vill ha tillbaka skådespelaren, och det är vad jag tänker ge dem. Det är vad jag tänker ge alla utom mina närmsta vänner. Fast även de närmsta vänner sviker en ibland, det har jag fått bevisat för mig. Då blir allting svårt och jobbigt. Jag har aldrig varit så deprimerad som jag är nu, jag vet att de endast gjorde så för att jag skulle må bättre. Men allting blev sämre, precis som jag sa att det skulle bli om det gjorde så, men ingen lyssnade. Tur att jag är van. Ingen har någonsin lyssnat på mig, jag vet inte hur det är så när någon faktiskt gör det vräker jag ur mig allt. Det funkar inte, om du litar för mycket på folk blir du förråd. Bara för att du aldrig skulle göra så mot dem betyder inte det att de inte gör så mot dig. Lita aldrig på någon helt, det kommer bara slå tillbaka mot dig när de visar upp hela ditt inre för omvärlden. Allt det du har hållit gömt finns plötsligt där för vem som helst att beskåda. På vilket sätt skulle det hjälpa? På vilket sätt skulle jag må bättre av att du delar det jag har berättat i förtroende? Du tror att du är så jävla bra och att du kan allt, men egentligen förstör du bara. Du förstör för du kunde inte lyssna och förstå. Du förstod inte att jag menade allvar med de saker jag sa som var viktiga, istället lyssnade du på vad du ville höra och gjorde det till en större grej än vad det är.

Jag vet att ni bara försöker hjälpa, men ni gör på fel sätt! Ingen av er förstår det så nu måste jag spela igen, allt blir som det var förut när min depression började. Det enda ni har gjort är att dra upp mina problem igen. Min depression kommer bara bli värre för ni kunde inte lyssna. Du delar ut mig samtidigt som du säger att du har det värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela